New beginnings, here i come - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anniek Brinkman - WaarBenJij.nu New beginnings, here i come - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anniek Brinkman - WaarBenJij.nu

New beginnings, here i come

Blijf op de hoogte en volg Anniek

21 Februari 2018 | Nepal, Kathmandu

Namasté,

Op schiphol kwam ik de tekst al een aantal keer tegen: New beginnings, here i come. Nou en of. Al is het maar voor iets meer dan drie maanden.
Het is hier zeker heel nieuw.

Na 2 vluchten van samen meer dan 10 uur zijn we eindelijk aangekomen in Kathmandu. 3 films, 1 documentaire en heel veel muziek later konden we eindelijk onze benen weer strekken. Turkisch airlines was niet voorbereid om mensen boven de 1.70m. Maar een hoofdkussen in je schouders is ook prima hoor haha. Ook om half 3 's nachts ontbijten komt niet op mijn nieuwe gewoonte lijstje, maarja, je moet alles een keer geprobeerd hebben toch? Net als dat wij uit een plastic bakje 'halal water' hebben gedronken! Na een tijdje wachten op de koffers konden we eindelijk echt Nepal in. Nadat we nog meer security checks doorstaan hadden en een taxichauffeur gevonden hadden konden we onderweg naar ons guesthouse.

Onderweg zijn we nog even langs een ATM gereden, dus ik ben nu de gelukkige bezitter van 30.000 nepalese roepie. (ruim 200 euro). Hier moeten we voorlopig mee voorruit komen en kunnen we ons met de taxi verplaatsen.

In Nepal rijden ze aan de linker kant van de weg en is toeteren de normaalste zaak van de wereld. 'Hee hier ben ik'. Nog even wennen dus.
We zijn door een aantal steegjes uiteindelijk bij ons guesthouse aangekomen. Mieke en ik zitten beide op een eigen kamer. Met eigen wc en (koude) douche. Afgezien van de brommers en het getoeter is het even heerlijk rustig hier.

Na 2 minuten doet het eerste probleem op de kamer zich al voor. Iets met geen wc papier en rechter en linkerhanden. Voor nu hebben we nog wat zakdoekjes, maar hier moeten we nog even iets voor vinden.
Ook kan de deur van de kamer niet op slot. (dankjewel mama voor de slotjes op mijn koffer ;) ).

We gaan zo lekker de straat op en de buurt verkennen! Wat water en een sim-kaart kopen en daarna ergens avondeten scoren. Heerlijk, die 20 graden in plats van het koude Nederland.

Morgen moeten we langs de immigration office en gaan we de toerist uithangen om daarna vrijdag door te vliegen naar Pokhara, waar wij onze stage gaan lopen.

Tot snel!




  • 21 Februari 2018 - 18:08

    Erna:

    Leuk om te lezen over je eerste indruk daar. Ben ook heel blij dat ik nu weet dat ik wc papier mee moet gaan nemen...

  • 21 Februari 2018 - 19:29

    Annemarie:

    Wat leuk Anniek zo'n verslag, kunnen we een beetje meekrijgen van je avonturen daar. En fijn dat moeders aan dat soort dingen denken hè haha. Nogmaals veel plezier en vooral genieten.

  • 23 Februari 2018 - 22:29

    Lidy Vos:

    Succes Anniek,
    Mooi om te lezen, het leven is daar zo anders.
    Hoop dat je een stoel en een bed hebt in Pokhara.
    Geluk en Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Hallo lezer, Ik ben Anniek, ik ben 19 jaar oud en woon in een gezellig studentenhuis in Zwolle. Ik studeer aan de Katholieke PABO in Zwolle en zit nu in het derde jaar.

Actief sinds 20 Feb. 2018
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 8519

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 26 Mei 2018

stage in Nepal

Landen bezocht: