Afscheid nemen en verwelkomen. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anniek Brinkman - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en verwelkomen. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anniek Brinkman - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en verwelkomen.

Blijf op de hoogte en volg Anniek

15 Mei 2018 | Nepal, Pokhara

Mijn laatste stageweek is begonnen en ook de laatste week dat ik werk als Nederlands docent (onder het logo vd KPZ, dankjewel Prem haha) komt aan zijn eind.
Donderdag 10 mei. De dag dat mijn familie het vliegtuig in stapt, zit ik nog één keer bij quantem leap.
Nog 1 les geven en daarna afscheid nemen. Ondanks dat ik nog ruim 2 weken in Nepal ben, maar die ga ik lekker met familie doorbrengen. Naast dat ik met Emma mee geweest ben naar de tattoo shop, hebben we ook gezorgd voor de kat die we gevonden hebben. Razmo (we veranderen de naam nog steeds, maar dit was het net nog volgensmij) is een klein katje, net iets groter dan je handpalm, heeel schattig, maar ook een beetje zielig. Razmo heeft namelijk geen moeder meer en is te klein om alleen te overleven. Gelukkig heeft Razmo nu een nieuwe mama, Emma. We hebben een pipette bij de apotheek gekocht om haar te voeren. Al zitten we in een dilemma wat… van koe/buffalo melk krijgt ze diaree en in water zit ook niet genoeg om haar in leven te houden, maarja, vind maar eens een kat om te melken… (update, we hebben de moeder gevonden tussen een hoop puin, met nog meer kittens. We hebben Razmo terug gegeven aan haar moeder en ze lijkt geaccepteerd te worden!)
Vrijdag 11 mei heb ik afscheid genomen op Bal Prabhat. Mijn stagementor Mandira had een ontzettend lief afscheid van class 7 geregeld. Een heleboel kinderen hadden kaartjes gemaakt of zelfs kadotjes mee genomen. Heel lief!! Na ook afscheid te hebben genomen van de meeste leerkrachten was het tijd om naar huis te gaan. Dit was de laatste dag/avond die we nog met deze groep samen zouden zijn. Nog één keer samen Dal Bhat eten en een film kijken.

Zaterdag ochtend hebben Emma en ik eerst Alizée uitgezwaaid. Zij zou voor twee weken naar Arnakot gaan. (en wij zouden elkaar dus niet meer terug zien in Nepal). Na het ontbijt zijn we doorgelopen naar de spa voor een heerlijke massage! Daarna heb ik met 2 van mijn bevers (de kids die ik bij scouting leiding geef) die nu in Nepal zijn wat tijd door gebracht. We hebben samen gelunched en zijn daarna naar de Davis falls gelopen. Niet heel spectaculair, maar wel leuk om gezien te hebben. Hier kan je zo wel met uitzicht van boven als vanuit een grot naar kijken. Dat was wel een leuke toevoeging! Maar het was vooral heel gezellig! Echt even de toerist uithangen in ‘eigen’ stad.

Zondag was het tijd voor nog meer afscheid nemen. Emma, Imane en Meryl zijn vertrokken en inmiddels weer in Europa/USA. Na een lekker uitgebreid ontbijtje met Els was het tijd om mijn familie op te halen!
Papa, mama, Lisette en mijn nichten Daniëlle en Chantal zijn nu hier! Ontzettend leuk om weer samen te zijn en om zoooo veel Nederlands te praten. Ze moesten natuurlijk wel Nepalees onthaald worden! Dus compleet gewapend met Sjaals/hoedje en poeder voor een Tika naar de busstop, waar zij blijkbaar al iets eerder waren dan ik. Achja, goed ingeburgerd hier zullen we maar zeggen…
We zijn inmiddels al bij het international mountain museum geweest en hebben een lekker dagje vakantie gevierd aan het zwembad. Morgen vertrekken we voor een kleine trekking! En er staan nog een aantal andere leuke dingen op de planning, waar ik de volgende keer over ga schrijven.
Ik ga nu lekker slapen, ik moet natuurlijk wel fit zijn voor morgen!
Tot snellll!!




  • 15 Mei 2018 - 18:35

    Annemarie :

    Wat is de tijd daar snel gegaan zeg, heb genoten van je verslagen. Heel veel plezier met de familie, geniet ervan! Liefs, Annemarie

  • 16 Mei 2018 - 11:46

    Oma:

    Hoi anniek. Wat een leuk verslag weer geniet er altijd van. Wat zull je blij zijn geweest om je hele familie weer te zien en nu wordt het genieten met z’n allen . Ik zie met spanning uit naar jullie terugkeer en alle verhalen veel plezier nog met z’nallen gropa en oma.

  • 17 Mei 2018 - 11:33

    Erna:

    Wat is het geweldig om bij je te zijn en de dingen te zien en doen die jij gedaan hebt. We genieten echt van Nepal! Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Hallo lezer, Ik ben Anniek, ik ben 19 jaar oud en woon in een gezellig studentenhuis in Zwolle. Ik studeer aan de Katholieke PABO in Zwolle en zit nu in het derde jaar.

Actief sinds 20 Feb. 2018
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 8523

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 26 Mei 2018

stage in Nepal

Landen bezocht: